Update - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Molder - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Molder - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve mensen,

Hierbij weer een nieuw reisverslag van mij! Inmidels is het alweer 3 weken geleden dat ik hier voor de laatste keer geschreven heb, dus bij deze weer een kleine update.

Inmiddels ben ik gister van start gegaan met mijn 6e stageweek, en vandaag ben ik ook alweer 6 weken hier.. De tijd vliegt!
De afgelopen 3 weken bestonden vooral uit stage lopen en in de weekenden lekker genieten. Ik ben onder andere naar Zouk Club KL geweest. Dit is een van de meest populaire clubs in Kuala Lumpur. En nou, ik kan je vertellen, gaaf was het zeker!
In de tussentijd heb ik ook de tijd voor mezelf genomen en ben ik op een vrijdagavond, na mijn werk, lekker door de stad wezen lopen. Achter de TwinTowers zit namelijk het KLCC Park. Dit ziet er best vreemd uit aangezien het een park is dat zich midden in de stad bevindt. Veel mensen gebruiken het als sportterrein, maar ik gebruik het om lekker te genieten van het uitzicht. Daarnaast heb ik ook 'even' een rondje om de Towers gelopen. In totaal duurde het zo'n 20 minuten (met de nodige stops en fotosessies) voordat ik weer terug was op het punt waar ik ook begon. Stiekem heb ik ze ook nog even aangeraakt, haha.

Afgelopen weekend (5 oktober) ben ik met Lianne naar Tiesto geweest. Dit was ge-wel-dig. Het evenement vond plaats op het internationale racecircuit van Kuala Lumpur (Sepang). Heel bijzonder om te zien overigens. Je staat gewoon midden op een formule 1 racecircuit tijdens zo'n optreden. Al met al heeft het 2 uur geduurd voor we binnen waren.. Het was echt heel erg druk. Niemand nam ook rustig de tijd om vanaf de tribune via een smal trappetje op een normale manier het terrein op te komen. Nee, iedereen stormde als een stel voetbal hooligans over de tribune heen en sprong daarna over een hek om vervolgens hun weg naar het terrein, rennend, te vervolgen.
Het terrein zelf was verdeeld in 2 delen: een drinking zone en een not-drinking zone. In principe is alles hetzelfde en beide terreinen waren ook ongeveer even groot. Het enige verschil is dus dat je op het ene gedeelte niet mag drinken en op het andere gedeelte wel. Wij hebben lekker de hele avond met een koude Heineken in de drinking zone gestaan. Heer-lijk! Tiesto zelf begon rond 00.00 uur te draaien en toen ging iedereen helemaal los. Jeetje, dit soort mensen had ik hier nog niet gezien. De Maleisische vlaggen kwamen tevoorschijn en het vuurwerk schoot de lucht in.
Er waren een stuk of 15 mensen die heel graag even met ons op de foto wilden. Het enige dat ik dacht was: Oke, helemaal prima. Op mijn manier heb ik een aantal foto's dan ook flink verpest ;)

Het was afgelopen weekend overigens echt ontzettend warm, waardoor we besloten om afgelopen zondag lekker naar een buitenzwembad te gaan. Dit was een Chinees zwembad en het lag zo ongeveer midden in de stad. De hygiene wat betreft douche's en wc's was ver te zoeken. In Maleisie hebben ze namelijk heel veel wc's waar je boven moet hangen, van die snelweg wc's. Ik ontwijk ze altijd, maar op mijn werk staan ze er voor in de rij. Helaas was er bij dit Chinese zwembad geen andere optie, dus moesten we er wel aan geloven.
Van het kleine stukje gras dat er aanwezig was mochten we geen gebruik maken, dus hop, met ons handdoekje op de stenen, lekker zonnen. En natuurlijk, wie is er verbrand? IK! Maar dat maakt me niet uit: eindelijk hadden we een buitenbad gevonden en ben ik lekker verkleurd.

Veel liefs & een dikke kus uit Azie.

  • 08 Oktober 2013 - 15:03

    Plien:

    Ooooh wat ben je toch lekker aan het genieten! <3 Snel skypen!!!!!

  • 10 Oktober 2013 - 18:52

    Nel F.:

    Anne wat fijn om te horen dat je zo geniet en zoveel ziet in een andere cultuur.....houden zo!
    Ook fijn bericht van Arjan! Geniet ervan, groetjes x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 7264

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: