Nog maar 5 weken te gaan - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Molder - WaarBenJij.nu Nog maar 5 weken te gaan - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Molder - WaarBenJij.nu

Nog maar 5 weken te gaan

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 December 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een korte update uit het nog steeds warme Maleisië. Aan het regenseizoen is helaas nog geen einde gekomen, en zo nu en dan val ik dan ook bijna van mijn stoel door het harde gedonder en de knetterende regen.
De laatste paar weken van mijn stage zijn aangebroken en aanstaande donderdag is dan eindelijk het moment waar ik toch al wel lang naar uitkijk: Arjan komt 2 weken vakantie vieren!

Voor nu weer even terug in de tijd.
Op zaterdag 30 november ben ik naar Avicii geweest en dit was natuurlijk weer een groot feest. Het was ontzettend gaaf, en veel beter dan Tiësto. Ik heb echt een TOP avond gehad, samen met heel veel andere Nederlanders. Dit maakt zo’n feest ook wel bijzonder. Je staat daar, op een gigantisch circuit, tussen Maleiers en Maleisische vlaggen, maar praat de helft van de tijd Nederlands als je lange, blonde mensen tegenkomt.
De zondag die daar op volgde was ik uitgenodigd om de verjaardag van het zoontje van een van mijn collega’s te vieren. Het jongetje was ontzettend gelukkig met de speelset die ik hem had gegeven. De hele familie was bijeen gekomen in het huisje en nam plaats op de grond. Het werd een middag vol met eten en ik was bijna ‘verplicht’ om alles te proeven. Het was druk, met zoveel mensen in zo’n kleine ruimte, maar ik voelde me al snel welkom en het was erg gezellig tussen de locals.

Het weekend daarna ben ik naar Malakka geweest, een stad op zo’n 2 uur rijden van Kuala Lumpur. Ook hier kwam ik weer geschiedenis van Nederland tegen, een van de redenen waarom ik de plek toch wel graag wilde zien. Achteraf viel het een beetje tegen omdat ik voor de zoveelste keer naar ChinaTown ging en inmiddels de 352e Chinese tempel ben binnen gewandeld. Het Stadhuys en de Nederlandse molen maakten dit een bezoekje met een Nederlands tintje. ’s Avonds nog lekker wat gegeten in de stad met Gaby.
Zondag’s had ik afgesproken met een meisje uit Beltrum. Jawel, Beltrum. De wereld is klein .. We zijn naar een park geweest, hebben sushi gegeten en zijn ’s avonds weer uit eten geweest.

Afgelopen zaterdag ben ik naar Genting Highlands geweest met Gaby en Lianne, dat op ongeveer een uurtje rijden van KL ligt. Het park bevindt zich op ongeveer 2 KM hoogte en door middel van the Genting Skyway, de kabelcar, konden we het park bereiken. Ik heb het voor een van de eerste keren in de afgelopen 4 maanden echt koud gehad door het weer buiten. Boven op de berg was het maar 20 graden! Genting Highlands is een waar gok walhalla met een indoor- en outdoor park, maar die hebben wij overgeslagen. We hebben ons de hele middag vermaakt in het casino, dat was gevuld met enthousiaste, en soms een tikkeltje agressieve Chinezen, die probeerden om door hard te schreeuwen hun winst te verhogen. Ik heb het casino verlaten met een winst van RM150, zo’n 35 euro. Ik noem het beginnersgeluk, aangezien dit het aller eerste casino bezoekje in mijn leven was.

Omdat het nu toch wel dichtbij komt, wil ik op deze manier iedereen alvast een hele fijne kerst en een heel gelukkig nieuwjaar wensen vanuit hier. Ik blijf het gek vinden dat ik kerst dit jaar vier op een eiland waar het meer dan 30 graden is. Geen sneeuw, geen kerstboom, geen familie & vriendinnen, maar gelukkig wel met Arjan! Ik ben blij dat we op deze bijzondere manier samen kerst en oud & nieuw kunnen vieren. Nog 3 nachtjes slapen!

See ya!
Veel liefs

• 16 December 2013 - 09:56

Aafke:

Nog maar 5 weken!!!! Voor jou zullen die natuurlijk bestaan uit nog zoveel dingen zien en doen, maar wij zijn maar al te blij dat je over 5 weken weer thuis bent!

Alvast heeeeeel veeel plezier met Arie! Geniet er lekker van met zn 2!

Tot snel Ann! Dikke kus

• 16 December 2013 - 10:03

Wilma Schutten:

Lieve anneke! kerst zonder jou dit jaar zal ook heel anders zijn! ik vind het erg fijn dat arjan tijdens de feestdagen bij je is! Liefs mitsi

• 16 December 2013 - 10:13

Karin En Oma:

Lieve Anne. Wat fijn dat Arjan zo komt en oma vindt het fijn dat hij er is zodat jullie kerst en oud en nieuw samen kunnen zijn. Veel succes de laatste weken en tot eind januari, dan zien we elkaar weer . Dikke kus en heel veel liefs van oma en Karin

• 16 December 2013 - 22:12

Nel:

Dag Anne,

Wat vliegt de tijd en wat fijn om je verslagen te lezen!
    Bedankt nog voor je felicitatie....leuk!
    Wij zijn naar Parijs geweest...ook niet echt koud...veel zon, 10 graden!
    Nou dat wordt genieten zo meteen met Arjan...hij is ook gelukkig....zeker met een baan erbij!
    Geniet nog even en zeker samen en tot ziens in Lichtenvoorde x x