Familiebezoek in Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Molder - WaarBenJij.nu Familiebezoek in Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anne Molder - WaarBenJij.nu

Familiebezoek in Kuala Lumpur!

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 November 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op vrijdag 1 november was het dan eindelijk zo ver: ik kon naar het vliegveld om mama, oma, Marja en Karin op te halen. Om 14.15 uur arriveerde ik daar en kon het wachten beginnen. Hoe langer ik moest wachten, hoe spannender het werd. Met een buik vol kriebels en trillende benen kon ik ze om 17.15 uur dan eindelijk weer knuffelen na 2,5 maand!

Na een ritje van ongeveer een uur arriveerden we in het appartement dat ik voor hen geboekt had. Dit appartement lag op 1 treinhalte afstand van mijn eigen huis. Na alle koffers te hebben uitgepakt en mij een halve koffer vol drop, kaas, soep, chocola, tijdschriften en cadeautjes te hebben gegeven, ben ik samen met mama en Karin naar mijn eigen appartement gegaan om mijn slaapspullen op te halen. Op deze manier konden zij ook gelijk zien hoe en waar ik woon, en hoe het er bij mij allemaal uitziet. We hebben een tigerbiertje gedronken en zijn toen teruggegaan naar het appartement. Natuurlijk hebben we 's avonds gezellig gekaart en heel veel bijgekletst!

Zaterdag zijn we naar de stad gegaan nadat iedereen een eigen treinkaartje had gekregen. Vooral mam vond het 'bliepen' erg leuk en kon niet wachten tot ze weer door een poortje mocht om het pasje te gebruiken. We hebben een uitgebreide foto shoot gehouden bij de towers, zijn naar KLCC Park geweest en hebben een bezoekje gebracht aan het Aquarium. Zondags zijn we de towers ingeweest; eerst op level 41 (de brug) en later naar level 86 (observation deck). Daarna ondergronds gegeten tussen de locals en kennis gemaakt met de lokale eetgewoonten.
Op maandag hebben we een city experience tour gedaan en hebben we geshopt in Chinatown. Riemen, boxers, sieraden, schoenen, armbandjes, horloges.. Er werd van alles gekocht en ingeslagen.
Op dinsdag ben ik samen met mam nog even naar mijn huis geweest en hebben we samen wat dingen bekeken en gelezen. Om 15u werden we opgehaald voor de Fireflies tour. Na een busrit van zo'n 3 kwartier was er een stop tussen de apen. We zijn daarna doorgereden en na weer zo'n 3 kwartier kwamen we aan op de eindbestemming. Hier eerst lekker gegeten op het water bij zonsondergang. Daarna op een bootje gestapt dat ons eerst langs flamingo's bracht en later naar de vuurvliegjes. Het was net een verlichte kerstboom, omdat de vuurvliegjes natuurlijk licht geven in het donker.
Op woensdag, donderdag en vrijdag moest ik helaas gewoon werken, omdat ik maar een beperkt aantal dagen vrij mag nemen tijdens mijn stage. De familie heeft in de tussentijd veel leuke dingen gedaan en gezien. Ze zijn mee geweest op verschillende tours en hebben een tocht langs watervallen in de jungle gemaakt. Na het werk werd ik door hun en een keer alleen door mam opgehaald. S avonds hebben we steeds samen gegeten. Op donderdagavond heb ik samen met mam wat gedronken in de Skybar van het Tradershotel. Vanuit de bar heb je een geweldig uitzicht over de stad. We wilden graag een glaasje rose drinken, maar toen we hoorden dat een fles 570 RM kostte (ongeveer 150 euro), hebben we het maar bij 2 glazen bier gehouden: ook helemaal niet verkeerd. Het was erg bijzonder en we hebben er heerlijk gezeten!
Vrijdag en zaterdagavond heb ik gezellig in hun appartement geslapen en hebben we gekaart, gekletst, biertjes en rode wijn gedronken.
Op zaterdag zijn we nog naar Central Markt geweest en hebben we een bezoek gebracht aan Batu Caves. We hebben de 272 trappen beklommen en later verse kokos gedronken en gegeten. Erg bijzonder!
Daarna moesten de koffers helaas alweer gepakt worden voordat de laatste dag kon beginnen. Op zondag hebben we koffie gedronken in de stad en heeft iedereen kennis gemaakt met Lianne.

Gisteravond om 18.30 uur werd de familie opgehaald voor het ritje naar het vliegveld. Het afscheid nemen was echt even moeilijk. Ik raakte gewend aan hun aanwezigheid en de gezelligheid. Ik had ze nog wel even langer om me heen willen hebben, maar het hoort er natuurlijk allemaal bij. We hebben het geweldig gehad en ik ben heel erg blij dat ze alles van mij hier zelf hebben kunnen zien, ervaren en beleven. Het waren 10 bijzondere dagen!

  • 11 November 2013 - 12:34

    Wilma Schutten:

    Hoi Anneke! Ik ben weer in Zieuwent, waar t vannacht gevroren heeft... Het is hier nu 2 graden... Bij jou was t 30 graden.... Wat was t bijzonder om bij jou te zijn, en te zien hoe jij daar de laatste 10 weken hebt doorgebracht!!! Je doet t geweldig! Wat ben ik trots op je! We skypen snel weer! Liefs mam

  • 12 November 2013 - 09:03

    Karin Boekelder:

    lieve Anne, wat hebben we een geweldige vakantie gehad. Jij hebt zo veel voor ons geregeld en we hebben zo veel mooie bijzondere dingen gedaan en gezien, dankjewel daarvoor. Wat is het toch een prachtige stad en erg vriendelijke mensen. Wij hebben nu zelf gezien en ervaren dat het met jou erg goed gaat daar. Voor Oma was dat het belangrijkste van alles. De woorden, nog een klein stukje omi, we zijn er bijna, zullen we ook nooit meer vergeten haha. Succes nog met je stage en tot in januari en als je terug bent gaan we snel weer een potje kaarten!!
    Knuffel en groetjes van Karin ( en ook wel van oma! )

  • 12 November 2013 - 16:23

    Marja Schuurman:

    Hallo lief nichtje,
    Wat hebben we een byzondere ervaring gehad in KLL samen met jou. Nu ik weer thuis ben in ons koude kikkerland mis ik de warmte en gezelligheid. Je had alles prima voor ons geregeld. De 10 dagen zyn omgevlogen. Wel heb ik nog wat last van jetlag. We hebben nu gezien dat het goed met je gaat daar.
    Fyn ook dat we Lianne even hebben gezien. Toffe meid. Ik hoop dat de stage verder goed verloopt.
    We horen nog van je. Nogmaals super bedankt voor alles.
    Groet en knuffel van Marja

  • 12 November 2013 - 19:46

    Anja Klein Nijenhuis:

    Hoi Anne,
    Wat ontroerend mooi om dit verhaal te lezen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het geweldig is om je familie weer even te kunnen knuffelen. Hier kun je vast weer een poosje op teren en voor je het weet heb je het volgende bezoek uit Nederland. Heel veel plezier nog.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 12 November 2013 - 19:49

    Jessica Brant:

    Lieve Anne!

    Wat geweldig om te lezen dat jij en je familie hebben genoten!! Zal vast heel bijzonder zijn geweest! Geniet nog van je waanzinnige avontuur, voor je het weet zit je hier weer in NL, gezellig op de NHTV ;).

    Dikke kus voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 7251

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 17 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: